Klachten

Het pensioenfonds probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening.

Neem in dat geval meteen contact met ons op. Vaak kan de klacht dan eenvoudig worden opgelost. Ook andere op- of aanmerkingen zijn welkom. Daarmee stelt u ons in staat de service verder te verbeteren.

 

Zo dient u een klacht in

  1. Klacht kenbaar maken
    Een klacht kunt u indienen bij onze pensioenuitvoerder Appel Pensioenuitvoering. Dat kan via het contactformulier, schriftelijk of telefonisch via:

    Molenaarspensioenfonds
    p/a Appel Pensioenuitvoering
    Postbus 1044
    2280 CA Rijswijk ZH

    088 119 80 30

    Appel Pensioenuitvoering registreert de klacht en geeft deze door aan de betreffende afdeling. Wij sturen uiterlijk 2 weken na ontvangst van de klacht een schriftelijke bevestiging. In deze bevestiging krijgt u meer informatie over de tijdsduur van de afhandeling.

  2. Het pensioenfonds
    Als u niet tevreden bent met de oplossing of als uw klacht ongegrond wordt bevonden, kunt u in beroep gaan bij het bestuur van uw pensioenfonds. U kunt binnen 14 dagen nadat u over de beslissing bent geïnformeerd schriftelijk in beroep gaan. Dit kan alleen schriftelijk. Het bestuur doet dan een uitspraak over de klacht. U kunt contact opnemen met het bestuur via:

    Molenaarspensioenfonds
    T.a.v. het bestuur
    Verrijn Stuartlaan 1-F
    2288 EK Rijswijk

  3. Ombudsman Pensioenen
    Bent u deelnemer aan de pensioenregeling? En bent u het niet eens met de beslissing van het bestuur van uw pensioenfonds? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke Ombudsman Pensioenen via:

    Ombudsman Pensioenen
    Postbus 93560
    2509 AN Den Haag
    Telefoon: (070) 3499 620

    Werkgevers kunnen geen beroep doen op de Ombudsman Pensioenen.

MPF Klachtenreglement